Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łomża na kolejnych zakupach elektryków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
12-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łomża na kolejnych zakupach elektryków
wiz. Dokumentacja przetargowa
Kolejne zakupy taboru szykują się w Łomży. Miasto zamierza zakupić cztery autobusy elektryczne oraz ładowarki. Tym razem zakup ma być możliwy dzięki środkom z programu operacyjnego Polska Wschodnia.

Łomża prowadzi przetarg na zakup czterech fabrycznie nowych elektrycznych autobusów miejskich. Pojazdy mają być niskopodłogowe, jednoczłonowe i jednej marki. Wraz z pojazdami dostarczone mają zostać także cztery nowe ładowarki.

Długość autobusów określono od 7,5 metra do 9,5 metra. Pojazdy mają być dwuosiowe, a do środka mają pomieścić co najmniej 45 pasażerów. Dla 20 osób ma być zagwarantowane miejsce siedzące, w tym dla 4 osób z poziomu niskiej podłogi. Zamawiający wymaga ponadto jednego miejsca dla osoby na wózku lub wózek dziecięcy. Dla pasażerów przewidziano ponadto łącznie trzy podwójne gniazda USB. Standardowo przewidziano we wnętrzu system klimatyzacji i ogrzewania.

Wejście do pojazdu mają zapewniać dwie lub trzy pary drzwi w układzie 1-2-0, 1-2-1 lub 2-2-0. Wykonawca wyposaży także autobusy w system umożliwiający przekazywanie informacji głosowej i wizualnej pasażerom wewnątrz pojazdu o kierunku jazdy pojazdu, przystankach czy numerze linii. W środku znaleźć ma się jeden monitor LCD o trasie przejazdu. W autobusach wymagane jest zainstalowanie systemu cyfrowego monitoringu pojazdu, systemu GPS oraz systemu zliczania pasażerów.

Łomża wymaga montażu w pojazdach jednego centralnego silnika elektrycznego. Uzyskiwana moc musi gwarantować pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim. Moc silnika ma wynosić minimum 160 kW. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusem (w pełni obciążonym) przy zasilaniu elektrycznym co najmniej 200 km. Pojazdy będą wyposażone dodatkowo w system odzyskiwania energii z hamowania do doładowania akumulatorów.

Autobusy wyposażone w urządzenia magazynujące energię elektryczną mają umożliwiać ładowanie za pomocą złącza plug-in z zewnętrznej stacji ładowania lub zewnętrznej ładowarki mobilnej. Zaznaczono, że podstawową formą ładowania będzie ładowanie wolne. Wskazano, że pojazdy będą mogły być ładowane ok. 8 godzin.

W ramach zamówienia zamawiający wymaga dostarczenia ładowarek mobilnych. Urządzenia mają być wyposażone w minimum dwa przewody ładowania. Wskazano, że ładowarki mają zapewniać minimalną moc ładowania typu plug-in 80 kW przy ładowaniu jednego autobusu 2 razy po 40kW przy jednoczesnym ładowaniu dwóch autobusów.

Składanie ofert trwa do 20 grudnia. Wybór wykonawcy poprzedzi analiza takich kryteriów jak cena (60 proc.), okres gwarancji całopojazdowej (10 proc.), okres gwarancji na baterie trakcyjne (10 proc.), pojemność pasażerska pojazdu (5 proc.), zużycie energii elektrycznej w kWh na 100 km (6 proc.) oraz pojemność baterii trakcyjnych (9 proc.). Termin realizacji zamówienia określono na 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

W ostatnim czasie Łomża poczyniła już kilka zamówień na autobusy. W styczniu tego roku władze Łomży podpisały umowę na dostawy czterech elektrobusów. Firma Creobus, która wygrała w przetargu, dostarczy pojazdy marki Granton/BAZN. Jeszcze wcześniej, bo w kwietniu 2023 roku miasto miało już komplet ośmiu elektrycznych autobusów marki Yutong.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Solaris dostarczy kolejne Urbino 15 LE electric do Szwecji

Komunikacja

Solaris dostarczy kolejne Urbino 15 LE electric do Szwecji

Solaris Bus & Coach 09 grudnia 2024

Kraków kupuje kolejne autobusy elektryczne

Komunikacja

Kraków kupuje kolejne autobusy elektryczne

Przemysław Farsewicz 05 grudnia 2024

Zobacz również:

Łomża chce kolejnych elektrobusów

Komunikacja

Łomża chce kolejnych elektrobusów

Redakcja/inf. pras. 21 marca 2024

Łomża wybrała dostawcę elektrobusów

Komunikacja

Łomża wybrała dostawcę elektrobusów

Przemysław Farsewicz 18 grudnia 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Solaris dostarczy kolejne Urbino 15 LE electric do Szwecji

Komunikacja

Solaris dostarczy kolejne Urbino 15 LE electric do Szwecji

Solaris Bus & Coach 09 grudnia 2024

Kraków kupuje kolejne autobusy elektryczne

Komunikacja

Kraków kupuje kolejne autobusy elektryczne

Przemysław Farsewicz 05 grudnia 2024

Zobacz również:

Łomża chce kolejnych elektrobusów

Komunikacja

Łomża chce kolejnych elektrobusów

Redakcja/inf. pras. 21 marca 2024

Łomża wybrała dostawcę elektrobusów

Komunikacja

Łomża wybrała dostawcę elektrobusów

Przemysław Farsewicz 18 grudnia 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5